Wednesday, December 29, 2010

Selamat tinggal N

Ehm....Hari yang agak menyedihkan bagi aku......

Keluar dari department CCAC dengan langkah yg sangat longlai.............


" Awak kena berlaku adil dengan students" Mana yang lebih penting? MRC ke Halaqah?" Satu soaln dari Ustaz Ismail yang aku dah ada jawapannya....Selepas menyentuh soal istiqarah dan sistem...

Tentu2nya MRC...Sebab aku dah berbai'ah untuk bagik sepenuh komitmen aku...Berbai'ah dengan nama Allah.............Aku takleh nk main2...

Tapi..Jawatan sebagai Naqibah......Pun aku sayang sebab ni antara cara aku nak berdakwah dan mendakwahkan diri aku....Tapi masa yang diberikan tu seolah-olah macam tidak kena dengan perancangan aku....Dari Matrik lagi sebenarnya aku bercita2 nak menjadik Naqibah ni...Sangat2 bercita2 selepas ada beberapa peristiwa yg berlaku...Sem lepas,Alhamdulillah...Allah beri aku kesempatan untuk menjadik seorang Naqibah...Walaupun aku bukan seorang yg Tsiqoh dan Syadid seperti kebanyakan Naqibah2 lain...Namun Allah beri jugak aku peluang untuk menjadik Naqibah...Kat situ,banyak perkongsian yg aku dapat dengan students len....Terlalu banyak dan terlalu berharga....Dan yang paling membuat aku terasa sedikit berpuashati aku bila hampir kesemua anak2 usrah aku memperoleh keputusan A dan A- dalampeperiksaan lepas....Cuma hanya seorang sahaja yg memperoleh B+ disebabkan ketidakhadirannya dalam peperiksaan akibat overslept....Alhamdulillah....Sekurang-kurangnya...aku pernah bersama-sama mereka....

 
Dan..Di hadapan ustaz,aku fikir sedlaam-dalamnya...Tugas aku sebagai Biro Disipilin Da'wah dan Tarbiyah di Mahallah aku senrik belum lagik selesai macamna aku nak jadik Naqibah yg baikkan? Selagik masih ada penduduk Aminah yg bebas berselendang jarang dan singkat berkeliaran di sekitar Kafe dan Mahallah aku...makanya...Tugas aku belum selesaila....Ehm....Jadiknya....Aku mengambil keputusan....Meletakkan sesuatu pada tempatnya itu ialah keadilan.....Ustaz,xpalah...
  " Selamat tinggal dunia naqibah.....Ada jodoh,bertemu lagik kita ya"

"Bye2 ustaz....Nice to cooperate with you"

.....Sugul......

2 comments:

  1. takpe jannah.. first thing first.. buat satu2 dulu.. u have more chances after dis.. dun be sugul2 na! ;)

    ReplyDelete
  2. Laaa... Aku masih ingat usaha awk dulu Jane..Pegi class parctice nak jadik Naqibah pa semua..at last terpaksa letak jawatan.. Xpala.. Aku sokong awak 100%! You deserve all the great things in the world..Tinggalkan skarang, doesn't mean you don't belong to the position kan..Xpa..

    ReplyDelete